سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده

معرفی کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده

اثر داریوش بایندر

خرید کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده

انقلاب اسلامی در سال 1357 نه‌تنها جامعه‌ی ایران را، که فضای سیاسی خاورمیانه را نیز دستخوش تغییراتی کرد. داریوش بایندر چهار دهه پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، در تلاش برای بررسی جنبش‌های داخلی و خارجی که در نهایت منجر به شکل‌گیری این انقلاب شدند، مدارک بایگانی‌شده‌ای را به کار می‌گیرد که تاکنون مورداستفاده قرار نگرفته‌اند.

بایندر کتاب خود را با گفتن از تحولات اجتماعی-اقتصادی دهه‌ی چهل آغاز می‌کند و در ادامه شیوه‌ی حکومت شاه را در دهه‌ی 50، همراه با ظهور جنبش‌های مخالف، به بررسی می‌گذارد. اشتباهات شاه، محاسبات سیاسی نادرست او، نفوذ روحیه‌ی پساویتنامی و نقش دولت کارتر ازجمله دیگر موضوعاتی هستند که داریوش بایندر در کتاب «شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده» به آن‌ها می‌پردازد.

بایندر در این کتاب درباره‌ی چگونگی سقوط ایران در هرج‌ومرج و رفتن کنترل کشور از دست حاکمی بیمار و عواقب آن‌که هنوز هم که هنوز است بعد از چهل سال بازتاب آن را می‌توان شاهد بود، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

برگردان فارسی کتاب «شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده» به نویسندگی داریوش بایندر، با ترجمه‌ی محمد آقاجری و به کوشش بنگاه ترجمه و نشر پارسه، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.