سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب داستان یک نام جدید

نقد کتاب داستان یک نام جدید

اثر النا فرانته

خرید کتاب داستان یک نام جدید

در سال 2012 که کتاب «دوست نابغه‌ی من» النا فرانته منتشر شد، خوانندگان عاشق شخصیت‌های به‌یادماندنی النا و لی لا و دوستی چندین و چندساله‌شان شدند. این رمان نخستین رمان از این مجموعه است.  «داستان یک نام جدید» کتاب دوم از این سری است. فرانته با تألیف این آثار که نیویورک‌تایمز آن‌ها را «کامل، فریبنده، محبوب و داستانی زیبا و لطیف درباره‌ی هم‌آمیزی و هجوم مشکلات» خوانده، میان موفق‌ترین داستان‌نویسان ایتالیا جای خود را بازکرده است. فرانته از اواخر دهه‌ی پنجاه و محله‌ای بخصوص در نپال و دو زن جوان می‌نویسد که حاصل زمانه و محله‌ای هستند که در آن بزرگ‌شده‌اند.

درباره‌ی کتاب

فرانته در این کتاب دنیایی خلق کرده که خواننده را در خود می‌کشد تا خود را در این دنیا بیابد و تصویری بی‌نظیر از یک دوستی چندساله با تمام ریزه‌کاری‌ها و بالا و پایین‌هایش آفریده است.

در این رمان، لی لا ازدواج‌کرده و راه خود را به کسب‌وکار خانوادگی بازکرده است. النا در همین حال، درسش را ادامه می‌دهد و به دنیای فرای محله کودکی‌شان که همیشه زندگی در آن را خفه‌کننده و طاقت‌فرسا می‌دانست، پا می‌گذارد.  عشق، حسادت، خانواده، آزادی، تعهد و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، دوستی. این دو زن در این مرحله از زندگی‌شان با تمامی این موضوعات سروکار دارند.

این‌گونه به نظر می‌رسد که ازدواج سبب محدودیت لی لا شده و بار برتر بودن از هر زمان دیگری بیشتر بر شانه‌های النا سنگینی می‌کند. بااین‌حال پیوندی پیچیده و دائم در حال تغییر میان آن دو است که ریشه در احساساتشان دارد و در برابر سختی‌های زندگی، تنها سپرشان است.

النا فرانته که رمان «روزهای جدایی» نیز به قلم او نوشته‌شده در این سه رمان تلاش دارد به خواننده داستانی ارائه دهد که همیشه هم زیبا نیست و به یک‌زمان و مکان خاص نیز محدود نمی‌شود؛ داستانی درباره‌ی دوستی و احساس تعلق.