سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب ناتمامی

کتاب ناتمامی

یک رمان خوب ایرانی

معرفی کتاب ناتمامی

کتاب ناتمامی اثر زهرا عبدی، نویسنده‌ای که در کارنامه‌اش یک کتاب شعر بانام « تو با خرس سنگین‌تر از کوه رقصیده‌ای » و یک رمان بانام « روز حلزون » دارد. منتقدین ناتمامی را رمانی بسط یافته از دل روز حلزون می‌دانند.

رمان ناتمامی گویا بیانگر داستان و غربت ناتمام شخصیت‌های این رمان است. بیست‌وسه فصل رمان ناتمامی، جستجوی پایان‌ناپذیر سولماز است به دنبال دوست گم‌گشته‌اش، لیان. حال و هوای داستان پیچیده، سریع و هیجان‌انگیز است. لیان دختری است جنوبی و دانشجو، هم‌اتاق با سولماز. داستان ناتمامی سریع و پرحادثه است. جستجوی ناتمام و سرشار از مواجهه با شخصیت‌هایی که فصل‌به‌فصل با آن‌ها آشنا می‌شویم.

جغرافیا در ناتمامی فکر شده است و صحنه‌های داستان دارای تاریخ و نکات مشترک بسیاری با خوانندگان می باشد. صحبت از وحشت، غربت و چهارشنبه‌سوری‌های تهران است و شهری که گویا دیگر رحمی در آن باقی نمانده.

این رمان در 23 فصل، درواقع 23 پرده از جستجوی سولماز برای یافتن لیان است. شخصیت‌ها تک‌به‌تک بر روی پرده ظاهر شده تا شاید پرده از رازی بردارند تا سولماز را یک‌قدم به لیان نزدیک‌تر کنند. اشارات نویسنده به وقایعی تاریخی و در هم تنیدن برخی از نام‌ها و موقعیت‌ها با روزگار کنونی، تصویر جالبی به رمان ناتمامی اثر زهرا عبدی داده است. این شاید یکی از دلایل فروش مناسب این کتاب باشد. البته منتقدین نیز به این کتاب نظر مثبتی داشته‌اند.

بخشی از کتاب ناتمامی :

« امشب به این نتیجه رسیدم که گم‌شدن، بدترین اتفاقی است که ممکن است برای کسی بیفتد. حتی از مرگ هم ناامیدکننده‌تر است. یک پایان کاملا باز برای یک ماجرای کاملا بسته. »

« لیان به این فکر می‌کرد که اگر دوسوم گیل‌گمش خدا بود و بی‌مرگ، همان یک‌سوم میرا و انسانی‌اش بود که باعث شد تنگی تنگ را بفهمد و بزند به دریا. بخش نامیرا به خدایان مربوط بود و برای همین از خدایان همیشه کارهای معمول و حدس زدنی سر می‌زند. اما وقتی احساس می‌کنی مرگ زیر زبانت مثل ماهی عجیب‌وغریبی دم می‌جنباند، می‌فهمی وقت تنگ است؛ تنگی را می‌فهمی. از این تنگ به آن تنگ، دست به کارهای نامعمول می‌زنی.خدایان مقهور این موجودی هستند که زندگی و مرگش دست آن‌هاست اما آن‌ها با تمام خدایی‌شان نمی‌توانند حدس بزنند حرکت بعدی او چه می‌تواند باشد. »

اگر علاقه‌مند به کتاب‌های رمان هستید، می‌توانید به‌وسیله‌ی ابزار کاربردی ما در وبگاه کاواک، هر کتابی را که دوست دارید به‌گونه‌ای متفاوت بیابید. کاواک گراف نه‌تنها ابزاری است جذاب برای یافتن کتاب موردعلاقه‌تان، بلکه دنیایی از کتاب‌های مشابه را هم به شما پیشنهاد می‌کند.

خرید کتاب از وب سایت کاواک : https://www.cavack.com