سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب مرگ و پنگوئن

کتاب مرگ و پنگوئن

داستان یک نویسنده و پنگوئنش

کتاب مرگ و پنگوئن رمانی است جذاب که هنگام خواندنش بزرگ‌ترین دروغ‌ها و تضادها به چشم نمی‌آید. حتی به جذابیت آن‌هم می‌افزاید. داستان کتاب از نویسنده‌ای رویا پرداز آغاز می‌شود و به جمعی عجیب و افسرده منتهی می‌گردد. ویکتور که همچون بسیاری از نویسندگان تازه‌کار در میان انبوهی دست‌نوشته در جستجوی شاهکار ادبی خود است، به‌شرط مراقبت صحیح، پنگوئنی از باغ‌وحش ورشکسته کیف به امانت گرفته است. او برای گذران زندگی مجبور به پذیرش شغلی عجیب در ستون نویسی روزنامه می‌شود. ترحیم‌نویسی با پیشنهاد وسوسه‌برانگیز 300 دلاری.

آندری کورکف که اوکراینی و ساکن اکراین است؛ در رابطه با ریشه‌های ذهنی این اثر، اشاره به جغرافیای شوروی سابق و همچنین واکنش‌های اجتماعی آن، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دارد. او دلیل انتخاب پنگوئن را زندگی گروهی این حیوان می‌داند. نشاطی که هرگز یک پنگوئن جدا مانده، نشانی از آن ندارد؛ و این یعنی داستان مرگ و پنگوئن است.

انسان‌هایی که در یک خانه هستند و از یکدیگر جدا مانده‌اند. البته بهترین رابطه بین ویکتور و پنگوئن است! او می‌گوید فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاثیرات مخربی بر جوامع باقی‌مانده گذاشته است. گویا آن‌ها هم از یکدیگر دورمانده‌اند. این داستان روایتگر زندگیِ گروهی عجیبی از انسان‌ها به همراه یک پنگوئن است.

شروع همکاری ویکتور با این روزنامه، حوادث عجیبی به همراه دارد که بار هیجان داستان را به دوش می‌کشد؛ اما قلب تپنده داستان زیبای آندری کورکف، درجایی دیگر است. روابط انسانی و تعامل شخصیت‌های داستان با یکدیگر و همچنین تاثیراتی که بر سرنوشت یکدیگر می‌گذارند، روح زیبای داستان کتاب مرگ و پنگوئن است. هوای این رومان شاید حال این روزهای  بسیاری از ما است.

اگر علاقه‌مند به کتاب‌های رمان هستید، می‌توانید به‌وسیله‌ی ابزار کاربردی ما در وبگاه کاواک، هر کتابی را که دوست دارید به‌گونه‌ای متفاوت بیابید. کاواک گراف نه‌تنها ابزاری است جذاب برای یافتن کتاب موردعلاقه‌تان، بلکه دنیایی از کتاب‌های مشابه را هم به شما پیشنهاد می‌کند.

کتاب مرگ و پنگوئن با موضوع داستان جهان توسط شهریار وقفی‌پور ترجمه و انتشارات روزنه آن را به چاپ رسانده است که می‌توانید به‌صورت آنلاین از وب سایت کاواک خریداری کنید. قطع و نوع جلد کتاب مرگ و پنگوئن به‌گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید آن را در کیفتان حمل کنید و مطالعه‌ی آن در خانه و حتی در مسیر برگشت از سرکار، لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است.